Levendel Sára: Laborkörülmények hatásának vizsgálata: a szemkamera 2009 - 18 o. |
---|
1. Bevezetés 1.1. A tudatküszöb alatti érzékelés 1.2. Az internetes reklámokról 2. Hipotézisek "(4. o.) Az internetezés közben az olvasott weblapon elhelyezkedő, ám tudatosan nem érzékelt ún. bannerek és banner-jellegű reklámok hagynak-e valamilyen nyomot, mentális reprezentációt emlékezetünkben?" 3. A kísérlet felépítése 3.1. A szemkamera működése 3.2. A preferált weblap 4. Eredmények 4.1. A tudattalanul érzékelt internetes reklámok hagyhatnak mentális reprezentációt emlékezetünkben "(12. o.) ...határozottan verifikálni vagy cáfolni nem lehet a kérdést az eredmények alapján." 4.2. Banner "gyengén látás" "(13. o.) ...ebben a szituációban, ahol a szövegben való információkeresésnek volt kiemelt szerepe, az internetes reklámokat jóval többen ignorálták, mint ahányan tudatosan percipiálták. ...abból adódóan, hogy az internet-felhasználók hozzá vannak szokva..." "(13. o.) ...ha az inger nem eléggé figyelemfelkeltő, nem váltja ki a tájékozódási reakciót." "(13. o.) ...a szélsőségesen színes és egyértelmű bannereket figyelmen kívül hagyják a felhasználók..." "(13. o.) ...azok a reklámok vonzzák leginkább a tekintetet, melyek nem túl színesek és egyértelműek, ennek ellenére mégis figyelemfelkeltőek, vagy legalábbis szokatlanok." 4.3. A laborkörülmények (szemkamera) hatással van a kísérleti személyre és ez a hatás operacionalizálható "(14. o.) ...a társas gátlás... ha az embert figyelik miközben komplikált feladatot hajt végre, jelentősen romlik a teljesítménye azokhoz képest, akiket nem figyeltek." "(15. o.) ...könnyű feladatok esetében a társas facilitáció hatására jobb eredmények figyelhetők meg, míg a komplikált (a szöveg tartalmára vonatkozó) feladatok esetében látható a társas gátlás hatása..." 5. Összefoglalás |
Vissza az oldal elejére |
---|